LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu
Uživatel: Heslo:  
   CZUKPL

> Diskuze: článek Provozujeme linuxový server (4) - volba distribuce II

Gentoo
(link)
15.3.2005 08:30
Petr Zajíc
Věk: ( ~44 let)

Jako další klad Gentoo bych viděl to, že člověk, když si musí všechno nainstalovat, tak se alepoň naučí, jak co funguje. Čili přínos vzdělávací. Jinak na kompilaci trvající několik hodin samozřejmě nervy nemám. (noflames, please)

Re: Gentoo
(link)
15.3.2005 12:16
Michal Čihař
Věk: ( ~37 let) , Bydliště: Praha

Proč se kompilací naučím jak to funguje? Pokud to funguje dobře, tak do kompilace nijak nemusím zasahovat, takže se toho naučím úplně stejně jako při instalaci binárního balíčku. Pokud ne tak je to chyba distribuce.

Re: Gentoo
(link)
15.3.2005 13:53
Ladislav Zajíc
Věk: ( ~37 let)

Petr nepsal kompilací, ale instalací. Při instalaci bez grafických pomůcek se opravdu naučíš, jak co funguje. Jakmile je systém sestavený, můžu překládat nový soft s nízkou prioritou a nijak mě to neomezuje.
Navíc jsem nějakou dobu fungoval na Gentoo bez připojení na internet a není to nijak zvlášť komplikované.
Předsudků vůči gentoo se nejlépe zbavíte tak, že jej sami vyzkoušíte (přiznávám, že jsem se toho nejdřív taky bál) ;)

Re: Gentoo
(link)
15.3.2005 15:03
Michal Čihař
Věk: ( ~37 let) , Bydliště: Praha

Já nemám předsudky (a už asi rok mám v plánu Gentoo vyzkoušet, ale není čas), ale třeba Debian se taky instaluje bez grafických pomůcek ... nebo mi pořád něco zásadního uniká? :-)

Re: Gentoo
(link)
15.3.2005 17:05
Ivan Majer
Věk: ( ~57 let)

Musim souhlasit s Michalem, pokud proběhne textová instalace bez problému tak se toho ten uživatel nauči asi tak stejně jako při instalaci rpmkové distribuce.
To že jsem v textové instalaci nainstaloval BSD neznamená, že jsem se ho během instalace naučil to ani omylem.
Spiše bych řekl, že se více naučíš právě až používáním systému a je celkem jedno který Linux to bude.

Re: Gentoo
(link)
15.3.2005 18:56
Martin Děcký
Věk: ( ~36 let)

IMHO tady došlo k malému nepochopení. Nejde o to, jestli instalace probíhá v textovém nebo grafickém režimu (ostatně je framebuffer textový nebo grafický režim? ;-)).

Ten rozdíl je v tom, že Gentoo žádnou instalaci (tedy instalační program nebo skript) nemá. Instalace se provádí ručně vykonáváním jednotlivých kroků (rozdělení disku, vytvoření filesystemů, rozbalení základního holého systému, bootstrap, instalace základních součástí, kompilace kernelu, instalace bootloaderu atd.) buď podle dokumentace, nebo prostě podle hlavy.

Opravdu všechno se musí udělat ručně (kromě detekce hardwaru a konfigurace sítě -- to v typickém případě zvládnou boot-skripty LiveCD). NEexistuje nic jako automatické rozdělení disku, automatická konfigurace X11, automatický výběr kernelu, automatická instalace bootloaderu atd.

Takže začátečník se toho určitě celkem dost naučí (byť by to bylo jenom to nejnutnější minimum z Gentoo Handbooku), pokročilému správci to zase umožní průběh instalace téměř libovolně "přiohnout" (zcela nad rámec variability jakéhokoliv předem daného skriptu).

Re: Gentoo
(link)
15.3.2005 23:25
Michal Čihař
Věk: ( ~37 let) , Bydliště: Praha

No znám pár lidí co Gentoo nainstalovali víceméně metodou opisovaní z Gentoo handbooku nebo odjinud z webu. Rozhodně si nemyslím, že by se něco zásadního během toho opisování naučili...

Re: Gentoo
(link)
25.8.2005 09:48
Martin Štrobl
Věk: ( ~48 let)
Souhlasím, je to i můj případ, na takto manuální instalaci je možné se opravdu hodně naučit. Navíc, instalační dokumentace se stále zlepšuje (je k dispozici i česky).

Jako novinka je ovšem nyní na experimentálním livecd také dostupná testovací verze Gentoo instalátoru v textovém i grafickém režimu; příliš použitelná se mi však zatím nezdá :-)

Ještě k nevýhodám Gentoo - nebyla tady zmíněna nutnost kontrolovat po provedení update konfigurační soubory v adresáři /etc - v mnoha případech má nová verze software trochu jiné konfigurační soubory, jejichž vzory se objeví v /etc pod jménem ._cfg????_* , a případné nesrovnalosti se stávajícími konfiguračními soubory je třeba ručně vyřešit.
Enterprise verze
(link)
15.3.2005 12:20
Michal Čihař
Věk: ( ~37 let) , Bydliště: Praha

Proč si stěžuješ na cenu a dostupnost enterprise verzí? Prostě podpora a updaty něco stojí a lidi kteří na tom pracují musí být něčím zaplaceni...

Re: Enterprise verze
(link)
15.3.2005 16:21
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~31 let)

Protoze to je zapor vzhledem k ostatnim distribucim. Napr. nedostupnost Corporate Serveru MDK je nevyhoda vzhledem k tomu, ze RedHat ji uvolnuje ve forme zdrojovych balicku a to vcetne updatu. A pokud si budu chtit udelat treba nejaky server napr. ciste pro nekomercni ucely, tak muzu brat cenu dost v potaz a vyhodou bude treba volne dostupna distribuce.

Cena a nedostupnost tedy nejsou zapory v pravem slova smyslu (je to spis vlastnost nez chyba), nicmene po prihlednutim k ostatnim moznostem to nevyhoda je (nebo muze byt).

Re: Enterprise verze
(link)
15.3.2005 16:31
Vladimír Zima
Věk: ( ~37 let)

A proč ne? Každý podnikatel a nebo uživatel chce aby cena produktu byla co nejnižší. :-) Kdybych si nestěžoval tak budu opravdu padlý na hlavu. :-)

Jinak to moje pruzení na Linuxsoftu asi mělo smysl. Článek je velice vyvážený! A přeji v psaní takovýchto článků co nejvíc energie a úspěchů!!!

Jenom bych měl připomínku k tomu mazání flameware. To mě nepřijde jako šťastné. Domnívám se že obecně platným faktem je že čím lepší článek člověk napíše, tím mín reakcí. A naopak, když je článek kontravezní, musíte počítat s velkou odezvou. To je jako v životě. Dobrých věcí si člověk vůbec nevšímá. Ale když je někde smrťák baví se o tom všude.
Tím chci říct že množství reakcí nepřímo muže být etalonem kvality článku(Berte muj příspěvek s humorem... :-))

Re: Enterprise verze
(link)
15.3.2005 16:49
Michal Čihař
Věk: ( ~37 let) , Bydliště: Praha

Ano, pokud nechci podporu, můžu mít něco zadarmo, ale to je prostě jiná kategorie produktů a nemůžu to srovnávat.

Re: Enterprise verze
(link)
15.3.2005 17:02
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~31 let)

"Jenom bych měl připomínku k tomu mazání flameware."

Mazani prispevku neni zrovna skvele reseni, ale ted je porad o neco lepsi nez prime schvalovani novych komentaru moderatorem.

Flameware se muze pod clankem rozpoutat uz jenom kvuli titulku, nebo muze byt uplne offtopic. Pokud se nemylim, tak na linuxsoftu bylo uz parkrat proklamovano, ze o flamewar proste nemame zajem (narozdil o nekterych jinych serveru ... :)).

Ubuntu Linux misto Debian stable
(link)
16.3.2005 19:22
Ondřej Surý

Pokud nejste opravdu masochisti :-) a nechcete pouzivat debian woody + hafo backportu nebo hazarderi a nechcete pouzivat testing, tak bych doporucil prejit na Ubuntu Linux, ktery ma vsechny klady Debianu, ale je a bude casteji aktualizovan vcetne dostatecne dlouhe bezpecnosti podpory pro kazdou distribuci.

O.

Re: Ubuntu Linux misto Debian stable
(link)
16.3.2005 21:48
Aldagautr

ubuntu cili spis na desktop a serverovy soft by se tam tahal stejne z debianu, nebo ne?

Re: Ubuntu Linux misto Debian stable
(link)
18.3.2005 10:50
Ondřej Čertík
Věk: ( ~34 let)

Rád bych se zeptal, jakými argumenty je podložen rozšířený názor, že používání testing nebo unstable je hazardování, popřípadě, že se na server nehodí. Používám unstable na desktopu přes dva roky, problém s balíky (jako, že se nějaký důležitý balík nenainstaloval) se vyskytl za celou dobu asi tak 4x, přičemž do druhého dne to bylo vždy vyřešené. Jediné, co mne napadá, je strach, že na unstable se nevztahují security updates. Rád bych se zeptal, jak je toto třeba vyřešeno u gentoo? Resp. čím se z hlediska bezpečnosti liší používání debian unstable od gentoo?

Re: Ubuntu Linux misto Debian stable
(link)
18.3.2005 16:15
Ondřej Čečák (TEAM)
Věk: ( ~31 let)

V rychlosti dva hlavni argumenty:

1. Problem muzou byt opravdu updaty. Sice security team nejak pracuje i na tomto, ale v historii se objevily pripady, kdy byly nektere balicky s security bugem nejaky ten patek. Doporucuji mrknout na nedavnou http://lists.debian.org/debian-devel-announce/2005/03/msg00014.html , popr. jine listy, ktere se toho tykaji.

2. Idealni to neni ani z pohledu Debianu. Vetve testing a unstable jsou urceny spise vyvojarum a testerum (coz u serveru nemusi byt na skodu, ale myslim, ze vetsina spise pozaduje stabilitu).

Odpoved na otazku ke gentoo radeji prenecham odbornikum, ja pouzivam Debian ;).

FreeBSD
(link)
22.5.2005 12:27
zeq

Zajimalo by me, co rikate na unixovy FreeBSD (vim ze tohle je server o linuxu, ale chtel bych vedet , jestli uz jste s tim pracovali a mate moznost posouzeni). Unix je predchudce linuxu a podle me je jednodussi. Doufam ze se nekdo do komentaru jeste pripoji i kdyz je pozde :x

DISKUZE

Gentoo 15.3.2005 08:30 Petr Zajíc
L Re: Gentoo 15.3.2005 12:16 Michal Čihař
  L Re: Gentoo 15.3.2005 13:53 Ladislav Zajíc
    |- Re: Gentoo 15.3.2005 15:03 Michal Čihař
    L Re: Gentoo 15.3.2005 17:05 Ivan Majer
      L Re: Gentoo 15.3.2005 18:56 Martin Děcký
        |- Re: Gentoo 15.3.2005 23:25 Michal Čihař
        L Re: Gentoo 25.8.2005 09:48 Martin Štrobl
Enterprise verze 15.3.2005 12:20 Michal Čihař
|- Re: Enterprise verze 15.3.2005 16:21 Ondřej Čečák
L Re: Enterprise verze 15.3.2005 16:31 Vladimír Zima
  |- Re: Enterprise verze 15.3.2005 16:49 Michal Čihař
  L Re: Enterprise verze 15.3.2005 17:02 Ondřej Čečák
Ubuntu Linux misto Debian stable 16.3.2005 19:22 Ondřej Surý
|- Re: Ubuntu Linux misto Debian stable 16.3.2005 21:48 Aldagautr
L Re: Ubuntu Linux misto Debian stable 18.3.2005 10:50 Ondřej Čertík
  L Re: Ubuntu Linux misto Debian stable 18.3.2005 16:15 Ondřej Čečák
FreeBSD 22.5.2005 12:27 zeq




Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

14.11.2017 16:56 /František Kučera
Máš rád svobodný software a hardware nebo se o nich chceš něco dozvědět? Zajímá tě DIY, CNC, SDR nebo morseovka? Přijď na sraz spolku OpenAlt – tradičně první čtvrtek před třetím pátkem v měsíci: 16. listopadu od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5).
Přidat komentář

12.11.2017 11:06 /Redakce Linuxsoft.cz
PR: 4. ročník odborné IT konference na téma Datová centra pro business proběhne již ve čtvrtek 23. listopadu 2017 v konferenčním centru Vavruška, v paláci Charitas, Karlovo náměstí 5, Praha 2 (u metra Karlovo náměstí) od 9:00. Konference o návrhu, budování, správě a efektivním využívání datových center nabídne odpovědi na aktuální a často řešené otázky, např Jaké jsou aktuální trendy v oblasti datových center a jak je využít pro vlastní prospěch? Jak zajistit pro firmu či jinou organizaci odpovídající služby datových center? Podle jakých kritérií vybrat dodavatele služeb? Jak volit součásti infrastruktury při budování či rozšiřování vlastního datového centra? Jak efektivně spravovat datové centrum? Jak eliminovat možná rizika? apod.
Přidat komentář

13.9.2017 8:00 /František Kučera
Máš rád svobodný software a hardware nebo se o nich chceš něco dozvědět? Zajímá tě DIY, CNC, SDR nebo morseovka? Přijď na sraz spolku OpenAlt – tentokrát netradičně v pondělí: 18. září od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5).
Přidat komentář

3.9.2017 20:45 /Redakce Linuxsoft.cz
PR: Dne 21. září 2017 proběhne v Praze konference "Mobilní řešení pro business". Hlavní tématy konference budou: nejnovější trendy v oblasti mobilních řešení pro firmy, efektivní využití mobilních zařízení, bezpečnostní rizika a řešení pro jejich omezení, správa mobilních zařízení ve firmách a další.
Přidat komentář

15.5.2017 23:50 /František Kučera
Máš rád svobodný software a hardware nebo se o nich chceš něco dozvědět? Zajímá tě DIY, CNC, SDR nebo morseovka? Přijď na sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 18. května od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5).
Přidat komentář

12.5.2017 16:42 /Honza Javorek
PyCon CZ, česká konference o programovacím jazyce Python, se po dvou úspěšných ročnících v Brně bude letos konat v Praze, a to 8. až 10. června. Na konferenci letos zavítá např. i Armin Ronacher, známý především jako autor frameworku Flask, šablon Jinja2/Twig, a dalších projektů. Těšit se můžete na přednášky o datové analytice, tvorbě webu, testování, tvorbě API, učení a mentorování programování, přednášky o rozvoji komunity, o použití Pythonu ve vědě nebo k ovládání nejrůznějších zařízení (MicroPython). Na vlastní prsty si můžete na workshopech vyzkoušet postavit Pythonem ovládaného robota, naučit se učit šestileté děti programovat, efektivně testovat nebo si v Pythonu pohrát s kartografickým materiálem. Kupujte lístky, dokud jsou.
Přidat komentář

2.5.2017 9:20 /Eva Rázgová
Putovní konference československé Drupal komunity "DrupalCamp Československo" se tentokrát koná 27. 5.2017 na VUT FIT v Brně. Můžete načerpat a vyměnit si zkušenosti z oblasti Drupalu 7 a 8, UX, SEO, managementu týmového vývoje, využití Dockeru pro Drupal a dalších. Vítáni jsou nováčci i experti. Akci pořádají Slovenská Drupal Asociácia a česká Asociace pro Drupal. Registrace na webu .
Přidat komentář

1.5.2017 20:31 /Pavel `Goldenfish' Kysilka
PR: 25.5.2017 proběhne v Praze konference na téma Firemní informační systémy. Hlavními tématy jsou: Informační systémy s vlastní inteligencí, efektivní práce s dokumenty, mobilní přístup k datům nebo využívání cloudu.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

15.12.2017 15:11 / Petit
freehold nj

15.12.2017 15:06 / Petit
nj freehold

5.12.2017 11:50 / Thomas
kitchen renovations

18.9.2017 14:37 / Rojas
high security vault

15.9.2017 7:33 / Wilson
new zealand childcare jobs

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2017) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze