LINUXSOFT.cz Přeskoč levou lištu
Uživatel: Heslo:  
   CZUKPL

> TeamOnline CRM IV. - Aktivity

TeamOnline CRM vám poskytuje jednoduchou evidenci různých pracovních úkolů, poznámek, mailů či naplánovaných schůzek. Pomocí aktivit můžete jednak řídit práci na zakázce, tak i evidovat její průběh.

18.4.2011 00:00 | Petr Bravenec | Články autora | přečteno 4268×

Aktivity

Pojmem aktivity se v TeamOnline CRM označují maily, schůzky, úkoly a telefonáty. Když zvednu telefon a vytočím číslo: "Haló? Pan Zákazník?", uskutečnil jsem telefonát - neznamená to však, že se musela nutně odehrát nějaká aktivita z hlediska obchodu či TeamOnline CRM. S panem Zákazníkem jsem mohl prohodit ve skutečnosti jen pár slov: "Dejte mi, prosím, k telefonu vaši paní" a s ní pak nezávazně prokafrat zbytek pracovní doby. Naproti tomu slova: "Dobrý den, pane Zákazníku. Volám vám, abych vám připomenul, že byste měl se svými hodinkami s vodotryskem přijít na garanční prohlídku" už stojí za zaznamenání, a to hned hned ze dvou důvodů: připomínání a evidence.

Důvod první: Připomínky

První situací, ve které byste měli rozhodně zaznamenávat své aktivity, je připomínka. Typická je výše uvedená situace - zákazník si od vás koupil výrobek, který potřebuje například pravidelnou údržbu (technické prohlídky), obnovení licencí (u software na dobu určitou - typicky antiviry), či vyžaduje jinou pozornost. Je milé, pamatujete-li na zákazníka i v takovýchto situacích, protože lidé mají ve své povaze chodit se džbánem pro vodu tak dlouho, dokud nedrží v ruce utržené ucho a nehořekují nad střepy džbánu válejícími se v kaluži vody na cestě.

Podobně si lze představit, že zákazník vás kontaktuje kvůli nějakému netriviálnímu problému, který nedovedete rychle vyřešit. Slíbíte zákazníkovi, že mu zjistíte potřebné informace a zavoláte mu zpátky. Do toho se ale ozve spousta dalších zákazníků s úplně jinými dotazy, váš netaktní šéf vás dvoutaktně sjede (tj. na dvě doby), a po hodině už si na původní zákazníkův požadavek nevzpomenete, natožpak abyste s ním něco dělali. Když vám za čtrnáct dní volá rozhořčený zákazník znovu, celý kolotoč se může opakovat. Vsadíte na to, že vám zákazník zavolá i potřetí? TeamOnline CRM vám pomůže se takovým situacím vyhnout, poslouží vám jako externí paměť.

Důvod druhý: Evidence

Uvedená situace z předchozího odstavce ukazuje ještě na druhý uvedený případ, kdy je vhodné zaznamenávat své aktivity, i když to není na první pohled patrné - zaznamenáte-li si některé klíčové telefonáty či jakékoliv jiné aktivity (schůzky, maily a podobně), budete mít v TeamOnline CRM celou stručnou historii obchodního případu. I po několika letech bez kontaktu se zákazníkem budete vědět, že kdysi dávno jste s ním cosi řešili. Vhodné je zaznamenávat třeba už zmiňované technické prohlídky.

Můžete namítnout: "Ale můj zápisník mi poslouží úplně stejně, a navíc jej mohu mít kdykoliv s sebou a psaní tužkou je operativnější." Máte pravdu. Ale na ulici vás porazí auto, kufřík vám při resuscitaci ukradou zloději, záznamník - coby nepotřebný kus papíru - hodí do vody, tam jej sežere aligátor... a zatímco vás zrovna křísí z týdenního umělého spánku, aligátor se těší ze svého cenného úlovku v kožené vazbě, tak nebohý zákazník se právě dovolal do firmy potřetí a váš kolega se kroutí jako had před vyčítavými slovy zákazníka: "Ale my o ničem nevíme! Fakt jste to od nás koupil? Vážně máte tyto problémy? Můžete mi je popsat?"

Tímto jsem, poněkud drasticky, vyzdvihnul další přednost evidence různých událostí v TeamOnline CRM - zatímco váš osobní zápisník slouží jen vám osobně, TeamOnline CRM slouží celé vaší firmě. Na záznamy, které zapíšete do TeamOnline CRM, se může podívat kdokoli s příslušným oprávněním a v případě potřeby může snadno převzít vaši zákaznickou klientelu.

Aktivity se dají připojit prakticky k jakékoliv jiné komponentě v TeamOnline CRM. Evidovat tedy můžete například pracovní schůzky s konkrétním zákazníkem (napojení na osobu v evidenci kontaktů), stejně tak můžete spojit stejnou schůzku s konkrétním obchodním případem, případně s firmou.

K aktivitám se dá připojit libovolná příloha. K záznamu o technické prohlídce tak můžete uložit například i fotokopii vytištěného a podepsaného protokolu. Důležité dokumenty se díky tomu nemusejí válet někde na disku, ale jsou k nalezení rovnou mezi ostatními souvisejícími záznamy v TeamOnline CRM.

V aplikace TeamOnline najdete čtyři základní aktivity: maily, telefonáty, schůzky a úkoly. Pojďme si stručně probrat jejich vlastnosti:

Maily

TeamOnline využívá pro své spojení s okolním světem poštovní servery Googlu. Pošta v provedení Googlu mě zaujala naposledy v době, kdy Google rozesílal pozvánky na gigabajtovou schránku. Jelikož se ke mně pozvánka nedostala, přestala mě zajímat i pošta na Googlu. Ale předpokládám, že Googlí pošta je stejná, či aspoň podobná, jako všechny ostatní veřejné poštovní servery". Podstatná je jiná věc: z aplikace TeamOnline máte přístup do své poštovní schránky a jednotlivé zprávy můžete připojit ke svým ostatním datům. Zároveň díky TeamOnline CRM dostanete možnost k takové poště připojit různé připomínky, svá vlastní pole a libovolné přílohy. Současně můžete připojit mail k libovolné jiné komponentě aplikace TeamOnline CRM - když vám zavolá zákazník kvůli zakázce, najdete u této zakázky (obchodního případu) všechny maily, které se zakázkou souvisejí a u kterých jste si dali tu práci a k obchodnímu případu je připojili. Nejpoužívanější položky (firma, osoba, obchodní případ) najdete hned na úvodní stránce formuláře s poštou, další souvislosti pak lze definovat na samostatné kartě formuláře.

Schůzky

Pro plánování schůzek aplikace TeamOnline CRM využívá, podobně jako u pošty, servery Googlu. Stejně jako pošta, je pro mě i Googlí kalendář španělská vesnice. Podstatné je, že plánování schůtek v TeamOnline CRM funguje a je, stejně jako ostatní aktivity, propojitelné s dalšími komponentami TeamOnline CRM (firmy, osoby, obchodní případy, jiné aktivity a podobně). K záznamu o schůzce můžete připojit libovolnou přílohu. Abyste však nemuseli přikládat celý dokument, potřebujete-li napsat jen "dohodli jsme se, že se dohodneme za týden", najdete ve formuláři samostatnou kartu "Zápis ze schůzky", odkud můžete svůj záznam také rovnou odeslat ostatním účastníkům.

Úkoly, Telefonáty

Údaje evidované u těchto dvou aktivit jsou prakticky shodné s údaji u ostatních aktivit. U úkolu lze mimo to nastavit i pracovníka, zodpovědného za vyřešení úkolu.

Přehled pro dnešní den

Veškeré aktivity jsou přehledně rozházené po celé aplikaci TeamOnline CRM. Přehledně proto, že potřebnou aktivitu najdete vždy tam, kde ji potřebujete (v souvislosti s obchodním případem a podobně). Roztroušené po celé aplikaci jsou pak díky tomu, že jedna aktivita se může objevit na několika různých místech.

Hledáte-li aktivity spojené s konkrétním obchodním případem, nemůžete zabloudit. Abyste nezabloudili ani v úkolech a schůzkách na dnešní den, najdete v TeamOnline CRM složku nadepsanou "Dnes". Zde najdete seznam úkolů pro dnešní den, aktuální nástěnku (jednoduché zprávy), naplánované schůzky a kalendář s pro naplánování času. Přehled neslouží pouze ke čtení, přímo v přehledu lze aktivity i vytvářet (například schůzky v týdenním kalendáři).

Zaujal vás systém TeamOnline CRM a chcete se dozvědět více? Na stránkách www.teamonline.cz je k dispozici online demoverze, náhledy z aplikace, termíny veřejných prezentací a další.

Verze pro tisk

pridej.cz

 

DISKUZE

Nejsou žádné diskuzní příspěvky u dané položky.



Příspívat do diskuze mohou pouze registrovaní uživatelé.
> Vyhledávání software
> Vyhledávání článků

15.5.2017 23:50 /František Kučera
Máš rád svobodný software a hardware nebo se o nich chceš něco dozvědět? Zajímá tě DIY, CNC, SDR nebo morseovka? Přijď na sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 18. května od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5).
Přidat komentář

12.5.2017 16:42 /Honza Javorek
PyCon CZ, česká konference o programovacím jazyce Python, se po dvou úspěšných ročnících v Brně bude letos konat v Praze, a to 8. až 10. června. Na konferenci letos zavítá např. i Armin Ronacher, známý především jako autor frameworku Flask, šablon Jinja2/Twig, a dalších projektů. Těšit se můžete na přednášky o datové analytice, tvorbě webu, testování, tvorbě API, učení a mentorování programování, přednášky o rozvoji komunity, o použití Pythonu ve vědě nebo k ovládání nejrůznějších zařízení (MicroPython). Na vlastní prsty si můžete na workshopech vyzkoušet postavit Pythonem ovládaného robota, naučit se učit šestileté děti programovat, efektivně testovat nebo si v Pythonu pohrát s kartografickým materiálem. Kupujte lístky, dokud jsou.
Přidat komentář

2.5.2017 9:20 /Eva Rázgová
Putovní konference československé Drupal komunity "DrupalCamp Československo" se tentokrát koná 27. 5.2017 na VUT FIT v Brně. Můžete načerpat a vyměnit si zkušenosti z oblasti Drupalu 7 a 8, UX, SEO, managementu týmového vývoje, využití Dockeru pro Drupal a dalších. Vítáni jsou nováčci i experti. Akci pořádají Slovenská Drupal Asociácia a česká Asociace pro Drupal. Registrace na webu .
Přidat komentář

1.5.2017 20:31 /Pavel `Goldenfish' Kysilka
PR: 25.5.2017 proběhne v Praze konference na téma Firemní informační systémy. Hlavními tématy jsou: Informační systémy s vlastní inteligencí, efektivní práce s dokumenty, mobilní přístup k datům nebo využívání cloudu.
Přidat komentář

15.4.2017 15:20 /František Kučera
Máš rád svobodný software a hardware nebo se o nich chceš něco dozvědět? Zajímá tě IoT a radiokomunikace? Přijď na sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve středu 19. dubna od 18:30 v Šenkovně (Sokolská 60, Praha 2).
Přidat komentář

5.3.2017 19:12 /Redakce Linuxsoft.cz
PR: 23. března proběhne v Praze konferenci na téma Cloud computing v praxi. Hlavními tématy jsou: Nejžhavější trendy v oblasti cloudu a cloudových řešení, Moderní cloudové služby, Infrastruktura současných cloudů, Efektivní využití cloudu, Nástrahy cloudových řešení a jak se jim vyhnout.
Přidat komentář

27.2.2017 22:12 /František Kučera
Pozvánka na 137. sraz OpenAlt – Praha: Tentokrát jsme si pro vás připravili neobvyklou akci. Ve středu 1.3. v 17:30 nás přivítá sdružení CZ.NIC ve svých prostorách v Milešovské ulici číslo 5 na Praze 3, kde si pro nás připravili krátkou prezentaci jejich činnosti. Následně navštívíme jejich datacentrum pod Žižkovskou věží. Provedou nás prostory, které jsou běžnému smrtelníkovi nedostupné!
Po ukončení prohlídky se všchni odebereme do hostince U vodoucha, Jagelonská 21, Praha 3 pochutnat si na některém z vybraných piv či dát si něco na zub. Rezervaci máme od 19:30, heslo je OpenAlt.
Ale pozor! Do prostor datového centra máme omezený přístup, dostane se tam pouze 10 lidí! Takže kdo přijde dříve, ten má přednost, a občanky s sebou! Kdo nebude chtít na prohlídku datového centra, může se pomalu přesunout do hostince U vodoucha a u nepřeberné nabídky piv počkat na ostatní.
Přidat komentář

18.1.2017 0:49 /František Kučera
Členové a příznivci spolku OpenAlt se pravidelně schází v Praze a Brně. Fotky z pražských srazů za uplynulý rok si můžete prohlédnout na stránkách spolku. Příští sraz se koná už 19. ledna – tentokrát je tématem ergonomie ovládání počítače – tzn. klávesnice, myši a další zařízení. Také budete mít příležitost si prohlédnout pražský hackerspace Brmlab.
Přidat komentář

   Více ...   Přidat zprávičku

> Poslední diskuze

1.8.2017 7:32 / Cassidy
structural consultants

30.7.2017 11:12 / Jaromir Obr
Národní znaky

27.7.2017 12:24 / Jaromir Obr
Cteni/zapis

26.7.2017 21:12 / Jaromir Obr
Podminka

15.6.2017 9:34 / Ondřej Havlas
php,

Více ...

ISSN 1801-3805 | Provozovatel: Pavel Kysilka, IČ: 72868490 (2003-2017) | mail at linuxsoft dot cz | Design: www.megadesign.cz | Textová verze